Renault Scenic E-Tech - Je to naozaj ešte Scenic?
Pred krátkym časom som mal možnosť otestovať vozidlo Renault Scenic E-Tech. Pretože sme doma v minulosti mali Renault Scenic z roku 2015, tak som bol zvedavý, kam sa Renault posunul.
Prvým faktom je samozrejme zmena pohonnej jednotky. Moje veľké očakávania však bolo smerované na priestornosť a rôzne vychytávky na úschovu vecí. V tomto ohľade bol totiž Renault Scenic vždy favoritom a kúzelníkom s miestom. Pohodlie a priestornosť bolo druhé meno tohto vozidla. Navyše tento model s elektrickým pohonom získal ocenenie Európske auto roku 2024. Ako nová platforma a ľúbivý dizajn ovplyvnil priestornosť vozidla?
Nový Scenic vyzerá oproti predchodcovi modernejšie, na prvý pohľad klame telom a skôr vyzerá ako SUV ako pôvodná kategória MPV. Vozidlo vyzerá naozaj hodnotne a okoloidúci sa často zastavovali a boli zvedaví, čo je to za vozidlo. Zaujímavým riešením je panoramatická strecha s vrstvou tekutých kryštálov, ktorá môže znepriehľadniť jednotlivé segmenty strechy a chrániť tak interiér vozidla pred horúčavou. Moderná a zaujímavá vychytávka.
V interiéri vozidla zostáva obrovský vnútorný priestor a to isté platí aj o kufri. Batožinový priestor je objemný a hlboký. Pod podlahou ponúka praktickú schránku na káble. Toto mi z praxe veľmi nevyhovuje, pretože keď idete na výlet s bagážou, musíte prebaľovať auto z dôvodu nabíjania. Lepšie mi príde umiestniť schránku na káble pod predné veko motora. Bojoval som aj s vyššou nakladacou hranou kufra.
Na Slovensku sa Scenic E-Tech ponúka iba s výkonnejším 160kW prevedením s batériou s využiteľnou kapacitou 87 kWh. Zaujímavosťou je, že sa konštruktérom podarilo u vozidla zachovať veľmi dobrú hodnotu pohotovostnej hmotnosti 1 842 kg, čo je oproti konkurencii zaujímavé číslo. Navyše to má pozitívny vplyv na dynamiku vozidla av neposlednom rade aj na spotrebu vozidla. Mám vlastnú skúsenosť s VW ID.4 150 kW a pri Renaulte mi prišlo, že má jednoducho väčší šmrnc. Pri režime SPORT bola odozva na plyn veľmi príjemná a predbiehanie bolo naozaj hračkou.
Ďalším veľkým prekvapením pre mňa bol infotainment vozidla. Ten využíva služby od Google a bol neskutočne rýchly a ponúkal možnosť inštalovať rôzne aplikácie z Google Play Store. Navyše pod displejom boli rýchle tlačidlá pre jednoduchú obsluhu systému. Toto ocení každý, kto je zvyknutý na staršie autá s tlačidlami. Presadnutie do nového moderného vozidla nebude zo začiatku také prekvapenie. Určite sa na ovládanie cez dotykový displej dá zvyknúť, ale rýchle tlačidlá sú neoceniteľné.
Ovládanie smeru jazdy bolo umiestnené za volantom a na mňa pôsobil tento pracovný priestor preplnene. Boli tam pádla pre rekuperáciu, ovládanie rádia, ovládač stieračov, ovládač svetiel a ovládač radenia (dopredu, neutrál, dozadu, parking). Som zvyknutý využívať pri ID.4 ovládač radenia pod volantom. V prípade Renaultu mi však ich systém ovládania nevyhovoval. Stále som mal plné ruky iných ovládačov, než som potreboval.
S vozidlom som cestoval aj dlhšiu trasu Ostrava - Hodonín a späť. Celkovo to bola veľmi príjemná cesta v režime COMFORT a nezaprela sa francúzska pohodlnosť vozidla pri zachovaní príjemných jazdných zručností. Auto som nabalil na výlet pre 3 osoby a miesta stále zostávalo nadbytok. Čo mi však chýbalo boli tajné priehradky v podlahe, stolčeky pre deti, priehradky pod sedadlami, vrecká v kufri a ďalšie miesta, ktorými disponovala stará generácia Scenicu. Na záver teda môžem potvrdiť, že nový Scenic je viac SUV ako MPV. Napriek tomu zostáva fajným autom do rodiny.
Poďakovanie
Za ponuku možnosti vyskúšať si ďalšie z vozidiel značky Renault aj teraz ďakujeme Renault Group a autosalónu Autoset Centrum v Ostrave.
Oficiálne stránky modelu Renault Scenic E-Tech.