Test elektrického Renault Kangoo E-Tech

V apríli sme mali vďaka Renault Group a autosalónu Autoset Centrum Ostrava možnosť vyskúšať v rámci niekoľkodňového testovania elektrickú verziu nového Renaultu Kangoo.

V SECTRONe by sme pre výjazdy technikov na inštalácie a iné pracovné výjazdy volili úžitkový variant vozidla, pre test sme mali k dispozícii jeho osobné prevedenie.

Renault Kangoo je na trhu od roku 1997. Súčasná generácia ponúka päťdverové MPV prvýkrát vo variante plnohodnotného elektromobilu.

Renault Kangoo E-Tech

Elektromobil vzišiel zo spaľovacieho modelu. Zostal mu tak napríklad klasický prístup k tankovacej nádrži, za ktorou sa ale nenachádza nabíjací konektor, ale zaslepený otvor na tankovanie. Nabíjací konektor je umiestnený na prove vozidla pod odklopným znakom automobilky Renault. Interiér je tiež zhodný so spaľovacím modelom. Rýchlostné stupne sa radia rovnakou radiacou pákou.

Renault Kangoo E-Tech

Vo vozidle je umiestnená osemmodulová batéria s využiteľnou kapacitou 45 kWh, ktorá podľa tabuľkového parametra WLTP poskytne dojazd 265 km. V základnej verzii ponúka Kangoo iba palubnú nabíjačku s nabíjacím výkonom 11 kW. Vo vyššej verzii s výkonom 22 kW a na to možnosť DC nabíjania s výkonom až 80 kW. Prednú nápravu poháňa elektromotor s výkonom 120 koní s maximálnym krútiacim momentom 245 Nm.

Prístrojová doska neponúka technologické a dizajnové vychytávky v podobe veľkého displeja a ambientného osvetlenia, je ale veľmi praktická a neurazí. Kangoo má dva displeje, jeden v kapičke za volantom a druhý v strede palubnej dosky. Ten má menšie rozlíšenie, než sme z moderných vozidiel zvyknutí, je ale matný, takže nebude tak trpieť na odtlačky prstov, je čitateľný a praktický. Displej za volantom má jemnejšie rozlíšenie a veľmi rýchlu odozvu. Nájdete na ňom všetky potrebné informácie o jazde.

Interiér Renault Kangoo E-Tech

Pomocou radiacej páky môžeme pre jazdu dopredu voliť režim plachtenia aj rekuperácie v troch prednastavených stupňoch.

Čo hodnotíme horšie je výhľad z miesta vodiča cez predné stĺpiky na oboch stranách. Dizajnéri síce pridali okienko, ale aj tak sme sa museli pri výhľade do zákruty celkom dosť nakláňať. A to pri rozhľade doľava aj doprava.

Interiér vozidla je pohodlný, priestranný a v aute nájdete mnoho priestranných odkladacích priehradok a vreciek. Cestujúci na zadných sedadlách ocenia aj praktické sklopné stolčeky.

Renault Kangoo E-Tech

Hodnotenie

Na jazdu s elektromobilom si veľmi rýchlo zvyknete. Riadenie je veľmi pohodlné už od rozjazdu až po riadenie jedným pedálom. Ten brzdový používate menej často ako pri spaľovacích vozidlách.

Vieme si predstaviť, že nový Renault Kangoo sa bude páčiť veľkej časti rodín alebo živnostníkov vrátane úžitkového variantu. Len by mu pristala batéria s väčšou kapacitou. S dojazdom 265 km je akčný rádius 130 km, čo môže byť pre množstvo firemných výjazdov za montážou nedostatočné.

Poďakovanie

Za ponuku možnosti vyskúšať si Renault Kangoo E-tech ďakujeme Renault Group a autosalónu Autoset Centrum v Ostrave.

Oficiálne stránky modelu Renault Kangoo E-Tech

Renault Kangoo E-Tech

Renault Kangoo E-Tech

Renault Kangoo E-Tech

Renault Kangoo E-Tech